Ervaringen

Heb je een suggestie hoe de hulpverlening beter kan? Of ben je goed geholpen en wil je dit aan ons laten weten? We waarderen het bijzonder als je je ervaring wilt laten horen. Op de website van zorgkaart Nederland (het onafhankelijke kwaliteitsplatform voor de zorg) kun je je recensie achterlaten.

Tevredenheid

De ervaringen van jou als cliënt worden na afloop van de behandeling gemeten met een vragenlijst, de CQ-index voor ambulante GGZ. Dit is een landelijk gebruikt meetinstrument om de kwaliteit van behandeling te meten vanuit het perspectief van de cliënt. De resultaten van de meting worden gebruikt om de zorg verder te verbeteren. De vragen van de CQ-index zijn onderverdeeld in de schalen ‘Bejegening’ (hoe de behandelaar met je om ging), ‘Samen beslissen’ (in welke mate je inspraak hebt ervaren tijdens de behandeling) en ‘Uitvoering behandeling’ (hoe je de wijze waarop de behandeling is uitgevoerd hebt ervaren).

 

De uitkomsten van de gemeten cliëntervaringen worden jaarlijks gepubliceerd op deze website. 

Over de periode 01-07-2021 tot en met 31-12-2021 behaald Psychologenpraktijk Adempauze een gemiddeld rapportcijfer van 8,2 (op een schaal van 1 tot 10).

De gemiddelde scores (op een schaal van 1 (ontevreden) tot 5 (zeer tevreden)):

  • 4,8 op het thema bejegening

  • 4,8 op het thema samen beslissen

  • 4,4 op het thema uitvoering behandeling

Psychologenpraktijk Adempauze is blij met dit resultaat. In 2022 zal de tevredenheid over de behandelingen een belangrijk aandachtspunt blijven. Waarbij er extra aandacht zal zijn voor informatie over cliëntenorganisaties / zelfhulpgroepen, de mogelijkheid om familie of naasten te betrekken en extra aandacht te hebben voor uw wensen.