Actuele wachttijd

Op dit moment (mei 2022) is er helaas een aanmeldstop. 

Er wordt geen onderscheid in wachttijd gemaakt tussen de verschillende zorgverzekeraars. Gemiddeld geldt voor een ieder dezelfde wachttijd onafhankelijk van de zorgverzekeraar.

Wanneer je de wachttijd te lang vindt, kan je altijd contact opnemen met de zorgaanbieder, of jouw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Jouw zorgverzekeraar kan je ondersteunen, zodat je binnen 4 weken vanaf jouw eerste contact met een zorgaanbieder een intake gesprek krijgt, en dat binnen 10 weken vanaf de intake, de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).

Verschil wachttijd op website/werkelijke wachttijd

Er kan een verschil ontstaan tussen de behandelwachttijd zoals vermeld op de website en de werkelijke behandelwachttijd. Er is een sterk wisselende aanmeldstroom. Twijfel je over de wachttijd en wat dit voor jou betekent, neem dan gerust contact op.